Kognitivní terapie založená na všímavosti (MBCT)

Kognitivní terapie založená na všímavosti (v anglické zkratce MBCT) využívá osvědčenou metodu zkoumání vztahů mezi myšlenkami, pocity a chováním, díky níž je kognitivní terapie tak účinná, a přidává další prvek: všímavost (mindfulness).

Kombinuje tyto dva přístupy a pomáhá vám trénovat mysl tak, abyste s myšlenkami a pocity nakládali způsobem, který zvyšuje duševní klid a osobní pohodu.

MBCT byla původně navržena tak, aby pomáhala předcházet opakovaným záchvatům deprese. Může však být užitečná i při jiných stavech.

S jakými stavy může MBCT pomoci?

  • Snížení stresu
  • Deprese
  • Úzkostné poruchy
  • Panické poruchy
  • Bipolární poruchy
  • Nespavost
  • Chronický únavový syndrom
  • Zvládání chronické bolesti nebo nemoci

Jaké jsou výhody terapie založené na všímavosti?

  • Naučte se, jak přeměnit negativní vzorce myšlení na pozitivnější.
  • Zjistěte, jak nechat své myšlenky plynout, aniž byste se připoutali k myšlení plnému obav nebo strachu.
  • Zjistěte, jak mohou dechové techniky snížit stres a napětí v těle a přinést klid mysli.
  • Zjistěte, jak vám meditační techniky mohou pomoci lépe zvládat fyzickou a emocionální bolest
  • Zjistěte, jak vám meditační techniky pomohou lépe projasnit mysl, zvýšit úroveň koncentrace a umožnit vám soustředit se a řešit problémy s větší lehkostí a vnitřní sebedůvěrou.
Doporučujeme:  Schematerapie

Diskuze