Výběr terapeuta je důležité rozhodnutí, protože spolupráce s tím správným může být důležitou součástí znovuzískání života a udržení pohody. Když víte, co hledat, a chápete, co by nejlépe vyhovovalo vašim konkrétním problémům, může být výběr terapeuta pozitivním a produktivním prvním krokem na cestě k lepšímu duševnímu zdraví.

Co dělá dobrého terapeuta dobrým?

Terapeut není kamarád, který poslouchá vaše trápení a snaží se vám poradit. Správný terapeut vám naopak pomůže rozpoznat a změnit věci, jako jsou negativní vzorce myšlení anebo problematické chování, a zároveň vás přijme takové, jací jste. Dobrý terapeut vám pomůže se zlepšit, aniž by vás za vaše problémy odsuzoval.

Vybíravost při hledání psychoterapeuta vám pomůže vytěžit z času stráveného v terapii maximum. Je důležité vybrat si terapeuta, který má dobré reference a efektivní mezilidské dovednosti, které přispívají k pocitu důvěry a pocitu pokroku.

Kdy bych měl uvažovat o terapii?

Když začínáte mít pocit, že si nejste jisti svým dalším postupem nebo tím, co máte dělat, nebo jste dokonce zmatení a zdrcení tím, jak se cítíte, zvažte možnost vyzkoušet terapii. Terapie je určena pro každého, kdo chce pracovat na tom, aby se dostal z těžké situace a překonal ji. Mnoho lidí o terapii uvažuje, když je zachvátí panika, ale nemusíte být na samém dně, aby vám terapie hodně dala. Pokud se potýkáte s depresí, úzkostí, problémy ve vztazích, rodinnými problémy, problémy v páru, náladou a stresem nebo jakoukoli životní změnou, rozhovor s terapeutem vám může skutečně pomoci.

Zde je několik příznaků, že možná nastal čas vyhledat terapeuta:

  • Zmatek
  • Nejistota v sobě samém
  • Vyhýbání se lidem, místům nebo situacím
  • Změny ve stravovacích návycích a spánku
  • Pocit přetížení
  • Rozrušení a roztěkanost
  • Špatná nálada
  • Přílišná zaneprázdněnost

Když cítíte, že potřebujete individuálnější pomoc a jste zaseknutí, je skvělý čas zvážit terapii. Páry často čekají v průměru 6 let od začátku problému na zahájení terapie – to je příliš dlouhá doba, protože 6 let je hodně času na to, abyste žili v bolesti. Vězte, že problémy lze vyřešit, i když nejsou zcela vyřešeny, a terapie může jednotlivci/páru/rodině pomoci vytvořit zcela nový, šťastnější systém řešení problematické dynamiky.

Pokud jsou vaše každodenní rutiny a interakce ovlivněny, pak je možná čas na terapii. Ať už se jedná o jednotlivce, páry nebo rodiny, pokud máte pocit, že jste se zasekli nebo máte problémy s vyjadřováním vůči ostatním a pociťujete zvýšenou úroveň stresu nebo úzkosti, může vám terapie pomoci tyto pocity snížit a zvýšit úroveň vaší sebedůvěry

Pokud se cítíte osaměle, izolovaně a beznadějně, je pravděpodobně vhodný čas zvážit terapii. Možná se potýkáte se zvládáním emocí „v daném okamžiku“ nebo vám docházejí komunikační dovednosti, abyste se mohli adekvátně vyjádřit partnerovi nebo jiným blízkým. Terapii můžeme vnímat jako vyladění a skvělý způsob, jak si udělat čas na práci na sobě bez statického vlivu okolního světa nebo názorů druhých

Jakého terapeuta hledat?

Při rozhodování o výběru terapeuta záleží na mnoha faktorech, včetně specializace, osobnosti, nákladů a časového rozvrhu.

Vhodná osobnost

Ze všech faktorů při výběru psychoterapeuta je asi nejdůležitější najít takového, se kterým si budete rozumět. Stovky studií ukazují, že pro úspěch terapie je rozhodující silný vztah mezi terapeutem a klientem.


0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.